duminică, 15 martie 2009

Exclusivitate vs lucrul cu mai multe agentii imobiliare

Este clar pentru oricine ca astazi, in criza, nimeni nu doreste sa vanda o proprietate imobiliara decat daca este obligat de diverse considerente .

Discutam aici doar despre modalitati de vanzare prin intermediere.

Este foarte logic sa te gandesti ca in astfel de vremuri este normal sa lucrezi cu cat mai multe agentii imobiliare, pentru a maximiza sansele de a rezolva cat mai repede si mai avantajos vanzarea, si ti se pare contraproductiva orice exclusivitate(adica sa ma leg de un singur agent?). Pe de alta parte te gandesti ca daca vorbesti cu 20-30 de agenti iti permiti sa le oferi un comision mai mic, ca doar e concurenta !

Va voi oferi o privire din interiorul sistemului de intermediere, pentru a intelege mai bine mecanismul functionarii agentilor din piata.

Normalul pe piata din Romania este lucrul fara exclusivitati(si uneori si fara un contract).
Ce face agentul pentru a vinde? Foloseste canalele de publicitate ale firmei si vorbeste cu toti colegii si cunoscutii despre “ocazia” respectiva, incercand sa gaseasca o entitate dispusa sa cumpere.

Agentul stie ca de aceeasi proprietate se ocupa si altii, care eventual incearca sa iasa in evidenta “ajustand” caracteristicile benefice ale proprietatii astfel incat sa genereze un interes pe piata. El spera ca daca va ajunge primul cu un client real la adresa, acesta nu va refuza oferta.
Pe de alta parte se fereste sa dea publicitatii locatia exacta , fotografii din exterior care sa permita identificarea, de teama ca alti colegi ai lui, gata de orice in aceste vremuri vor inhata ei informatia si-l vor lasa fara obiectul muncii. Acest fenomen se poate intampla pana si in interiorul biroului, intre colegi din aceeasi firma.
Rezulta un grad de cooperare foarte redus, aproape nul.
Rezulta un timp foarte redus de lucru pe oferta respectiva-daca in 1-2 zile nu apare cineva interesat, agentul trece la o alta oferta care pare mai promitatoare iar prima ramane in urma si este data uitarii. Daca nu se intampla nimic in prima saptamana se poate concluziona ca toti agentii cu care ai vorbit se ocupa déjà de alte lucrari. Iar in aceste vremuri in care piata este foarte lenta nici nu prea are ce sa se intample intr-o saptamana.
Veti trage concluzia ca ati afisat un prêt de vanzare prea mare , il veti corecta putin in jos si veti relua procedura insa din cauza modului de lucru al agentilor datorat concurentei de piata sunt sanse slabe sa aveti progrese.
Sau puteti incerca sa vindeti singur ceea ce este foarte posibil insa consuma mult timp si energie de care majoritatea proprietarilor nu dispun.

Paradoxal, tocmai sistemul exclusivitatii confera maximum de randament in aceste vremuri. Iata cum functioneaza:
Agentul semneaza o exclusivitate pe e o anumita perioada care poate fi prelungita sau nu. Acest aranjament face sa dispara orice teama de a fi furat de colegi, agentul indica exact locul si caracteristicile in publicitate, nu se mai fereste de nimeni. Agentul face chiar el munca de promovare prin alte agentii partenere si pentru ca este din interior va lucra cu cei mai potriviti colegi, cei care au cea mai mare experienta si rezultate dovedite pe segmental de piata respectiv, intr-o transparenta totala. Timpul de expunere pe piata creste , calitatea si intensitatea expunerii cresc si ele.Colaborarea orientata spre rezultat este maxima si sansele de a se rezolva favorabil intr-un timp rezonabil cresc exponential .
Pot fi aplicate si tehnici de motivare suplimentara a agentilor din retea si din afara retelei prin impartirea comisionului propriu cu colaboratorii si prin oferirea de facilitati cumparatorilor(comision 0).

Se poate concluziona ca acordarea de exclusivitate agentilor profesionisti de pe piata mareste de cateva ori sansele transformarii intentiei in realitate si aduce un plus de valoare atat relatiei agent – client cat si cooperarii agent-agent..

0 comentarii:

Despre mine

Fotografia mea
Bucuresti, Romania
I am a real estare agent since 1992 and an authorised appraiser since 2005. Over 500 valuation reports for hundreds of clients.
Always looking for value everywhere and in everything! This need for value is due to my mission of delivering it to my customers.

About This Blog

Stiri imobiliare Realitatea

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP