Comisionul agentiilor imobiliare
Comisioanele agentiilor nu sunt prestabilite, nu exista o grila de comisioane minime sau maxime. Nici nu ar fi normal. Comisionul este negociat intre client si prestatorul de servicii. El nu se impune ci se agreeaza de cele doua parti in cadrul unui contract de prestari servicii. Agentiile serioase chiar recomanda clientului sa se sfatuiasca inainte de semnare cu cineva de specialitate-avocat al clientului.
De ce exista comisioane de 5% sau si mai mari? Pentru ca dupa prezentarea beneficiilor clientul-proprietar recunoaste ca avantajele sale sunt considerabile- majorarea probabilitatii de a transforma oferta in tranzactie, la un pret cat mai bun si intr-un timp cat mai scurt.
In general din comisionul de 5-6% este platit si agentul care aduce cumparatorul care inchide tranzactia, comisionul cumparatorului fiind astfel 0 si deci crescand sansele realizarii tranzactiei. In general cumparatorul, care oricum plateste imobilul, este mai putin inclinat sa plateasca si comision.
In urma lansarii programului MLS-multilisting service in Romania, comisioanele nu vor scadea si nici nu vor creste ci se va schimba modul de alocare al banilor. Cumparatorul nu plateste comision, deci plateste ceva mai mult pe obiectul cumparat astfel incat proprietarul vanzator sa poata achita tot comisionul si pentru agentul lui si pentru al cumparatorului.
Marea imbunatatire a mecanismului de intermediere consta in faptul ca agentii vor coopera liber, nu vor mai incerca sa rezolve singuri, va fi dupa principiul “fiecaruia dupa contributie “ si nu “totul sau nimic” ca pana acum.
Avantajele sunt ale clientilor, care isi rezolva problemele mai repede si ale agentilor care lucrand impreuna, in cooperare sunt mai capabili sa rezolve problema clientilor.
Este o afacere de tip “win-win” si valoarea adaugata este evidenta.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu